10 Şubat 2016

MINI’DEN "ETİKETLERE KARŞI KOY" KAMPANYASI.

dam Image

 

MINI, yıldızlarla dolu Super Bowl reklamında etiketlere karşı koyuyor. 

 

MINI’nin yıldızlarla dolu “Etiketlere Karşı Koy” Super Bowl reklamında tenis oyuncusu Serena Williams yer alıyor. (02/2016) Woodcliff Lake, NJ. Dünya genelinde 100 milyondan fazla izleyici 7 Şubat’ta gerçekleşecek Super Bowl turnuvasına hazırlanırken MINI televizyon reklamcılığı alanında yılın en önemli gecesinin üçüncü çeyreğinde yayınlanacak yıldızlarla dolu 30 saniyelik reklamını görücüye çıkarıyor. 

 

Butler, Shine, Stern & Partners (BSSP) tarafından yaratılan reklam, markanın yıllar içerisinde deneyimlediği etiketleri bir araya getirerek ve “Ona ne isim verdiğiniz umurunda değil” sloganıyla güçlü bir mesaj veriyor. “Etiketlere Karşı Koy” sloganı, herkesin ve her şeyin etiketlendiğini; ancak önemli olanın bu etiketlere nasıl yaklaştığımız olduğunu vurguluyor. Karşı koyma kavramını temel alan kampanya insanlara, toplumun empoze ettiği etiketlere omuz silkerek kendi kendilerini tanımlamaları konusunda ilham veriyor.

 

MINI ABD, MINI Marka İletişimi Departmanı Müdürü Tom Noble, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “1959 yılında ilk Mini’nin üretiminden bu yana hakkında küçük ya da şirin olduğu gibi farklı farklı şeyler söylendi. Bu kampanya bu etiketleri özgün bir şekilde bir araya getirirken aynı zamanda insanlara MINI’nin bundan çok daha fazlası olduğunu gösteriyor. Yeni Clubman modelinin lansmanı ile markamız büyüyor, ürünlerimiz daha sofistike hale geliyor ve artık iletişimi baştan başlatmanın zamanı geldi.” 

 

Bu iletişimi başlatmak için marka çok sayıda sporcuya ve ünlülere yer verdi. Kampanyanın doğasına uygun olarak MINI, markayla ilişkisi olan ve etiketlere karşı koyma konusunda söyleyecekleri özgün bir şeyler olan kişileri dahil etmeyi tercih etti. Reklamda tenis oyuncusu Serena Williams, futbol oyuncusu Abby Wambach, rap sanatçısı T-Pain, beyzbol oyuncusu Randy Johnson, kaykay efsanesi Tony Hawk ve oyuncu Harvey Keitel yer aldı. Her biri aynı zamanda etiketler hakkında kendi bakış açılarını yansıtan uzun formatlı röportajlardan oluşan filmleriyle de kampanyaya katıldı. Bu filmlere MINIUSA.com/defylabels adresinde yer alan kampanya mikro sitesinden ulaşabilirsiniz. 

 

Yukarıda belirtilen ünlülere ve sporculara ek olarak “Etiketlere Karşı Koy” reklamı, ünlü olmayan ancak farklı olmayı tercih eden ve sıradanlığı kıran MINI sahipleri ve MINI John Cooper Works yarış ekibi üyelerine de yer verecek. BSSP Baş Kreatif Sorumlusu John Butler konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Kampanya, bu güçlü konsept markanın yeni sofistike konumlandırmasını kullanırken, aynı zamanda her zaman var olan MINI duruşunu da yansıtıyor. Ünlüleri içeren tipik bir reklamdan daha fazlasını sunuyor. Bu yaratıcı çalışma başkalarının sizi tanımlamasına ve dolayısıyla hangi otomobili kullanmayı tercih ettiğinize karışmasına, sizin üzerinizde bu kadar güç sahibi olmasına izin vermemeyi anlatıyor.”