6 EYLÜL 2017

MINI JOHN COOPER WORKS GP CONCEPT, IAA CARS 2017 FUARI’NDA.

MINI John Cooper Works GP Concept, IAA Cars 2017 Fuarı’nda.


 

BMW Group, MINI'nin modern yarış ruhunu MINI John Cooper Works GP Concept modeli ile göstermek için Frankfurt’taki IAA Cars 2017 fuarını seçti. MINI’nin tam 50 yıl önce Monte Carlo Rallisi'ndeki efsanevi zaferlerinden ilham alınan bu tasarım çalışması benzersiz bir dinamik duruş ve yarış pistinde ve yolda üstün sürüş keyfi sunuyor. Konsept otomobil, 2012 yılı MINI John Cooper Works GP ve John Cooper Works GP Kiti’ne sahip 2006 yılı MINI Cooper S'den ilham alınarak tasarlandı. Son derece sınırlı sayıda (her biri 2000 örnek) üretilen bu iki model o dönemde performans kapasitelerinin üst sınırlarını keşfetmişti.

 

MINI, Rolls-Royce ve BMW Motorrad'dan sorumlu BMW AG Yönetim Kurulu Üyesi Peter Schwarzenbauer konuyla ilgili olarak şunları söyledi: "MINI John Cooper Works GP Concept, sınırsız sürüş hissi ve motor sporları yarışlarına özgü performans düzeyini sunar. Bu, sürüş keyfinin en saf halidir."


 

Tasarım, kompakt oranlar ve sportif çeviklik.

MINI John Cooper Works GP Concept'in tasarımı, saflık ve duygusal zenginliğe yoğunlaşır. Mevcut MINI'den önemli ölçüde daha geniş olan tasarım çalışması dinamizmini ve gücünü yansıtır. Geniş ön ve arka rüzgarlıklar, yan etekler ve belirgin tavan spoyleri kendinden emin bir görünüm yaratır. Karbon fiber gibi hafif malzemelerin kullanımı otomobilin güç ağırlık oranını optimize eder. Ve eşit ağırlık dağılımı MINI'nin simge haline gelmiş go-kart hissinin anahtarıdır.

"MINI'yi biliyorsanız, markanın motor sporlarında uzun yıllara dayanan ve başarılı geçmişini de bilirsiniz", diyor BMW Group Tasarım Kıdemli Başkan Yardımcısı Adrian van Hooydonk. “MINI John Cooper Works GP Concept, MINI'yi tanımlayan tüm tasarım özelliklerini bir araya getiriyor ve bunları en sportif ve en heyecan verici haliyle sergiliyor. Burada maksimum performansı ve maksimum MINI’yi görüyoruz."


 

MINI John Cooper Works GP Concept, IAA Cars 2017 Fuarı’nda.


 

Ön tasarım.

Ön tasarıma hakim olan geniş hava girişleri ve hassas biçimde şekillendirilmiş rüzgarlıklar yere yakın bir görünüm yaratır. Net bir şekilde tasarlanmış eklenti öğeleri MINI'nin akıcı siluetini ortaya çıkarır ve önden bakıldığında MINI John Cooper Works GP Concept'in yarış pisti odağını vurgular. Ön tasarımın ana gövdesi ile rüzgarlıklar arasındaki boşluk otomobilin duruşunu daha da güçlendirir. John Cooper Works modellerinin bilinen renk kontrastları, gri ve siyah arasında parıldayan Black Jack Antrasit dış tasarım rengi ve metalik Curbside Kırmızısı vurgu rengi (mat kırmızı tonu) ile sunulur. Metalik Curbside Kırmızı, klasik John Cooper Works kırmızı rengine taze bir ruh katar ve performans ve eklenti parçalarının optimize edilmiş geometrisini görsel açıdan vurgular.


Ön tasarımın merkezinde simge haline gelmiş MINI tasarım özellikleri oval farlar ve altıgen radyatör ızgarası otomobilin kimliğini ve tanınabilirlik faktörünü güçlendirir. Aynı zamanda, motor bölümü kapağındaki hava girişlerine sahip şişkin motor kaputu, bal peteği desenli altıgen radyatör ızgaraları ve ön rüzgarlıktaki hava girişleri gibi öğeler otomobilin sportif görünümünü güçlendirir. Highspeed Turuncu rengindeki diğer renk vurguları farlar ve hava girişinin görsel etkisini artırır.


Yola yakın olan geniş ön rüzgarlığın alt kenarı ön tasarımda asfalta doğru bir görünüm yaratırken otomobilin geniş tekerlek izi ve çarpıcı biçimde genişletilen çamurluk davlumbazları en üst düzeyde yol tutuşuna ve yüksek hızda viraj dönme yeteneğine işaret eder. Teknik özelliklerden bir diğeri ise ön rüzgarlığın otomobilin ağırlığını azaltan tamamen karbon fiber yapısıdır. Kırmızı altıgen grafikle parlak renkte sunulan karbon paspas daha ilk bakışta dikkat çeker.


 

MINI John Cooper Works GP Concept, IAA Cars 2017 Fuarı’nda.


 

Yan tasarım.

Gelenekselleşmiş MINI tarzında, dar camların ve yükselen omuz çizgisinin etkileşimi yanlardan bir kama şekli oluşturur ve otomobile daha hareket etmeden bile ileriye doğru atılan bir görünüm kazandırır. Alçaltılmış, hacimli yüzeyler kaslı bir gövdeye dönüşür ve yan kısımlara çeviklik ve dinamizm katar. 0059 otomobil numarası Klasik Mini'nin doğduğu 1959 yılını temsil eder.


Karbon fiber yan etekler gövdenin en alt kenarını belirler. Klasik çok kollu tasarıma sahip 19 inçlik hafif yarış otomobili jantları tasarım çalışmasının performans özelliklerini vurgular. Jantların iç kısmındaki Highspeed Turuncu rengi ile birlikte metalik Curbside Kırmızı renk kontrastları ile GP logosu jant tasarımına daha fazla canlılık katar. Diğer kısımlarda ise metalik Curbside Kırmızı dış ayna ayaklarına, Highspeed Turuncu rengi ise kapı kollarına ayırt edici vurgular kazandırır.


 

MINI John Cooper Works GP Concept, IAA Cars 2017 Fuarı’nda.


 

Arka tasarım.

MINI John Cooper Works GP Concept'in arkasında, ön tasarım ve yan kısımlardaki formların çarpıcı şekilde kullanımı dikkat çeker. Burada yine geniş yüzeyler detaylıca şekillendirilmiş hava yönlendirme öğeleri ile çevrelenmiş LED stop lambalarının arka kısmın dışına doğru iyi şekilde konumlandırılması otomobilin dinamik odağını vurgular. Her bir yandaki yarım İngiliz bayrağı gibi etkileyici dokunuşlar konsept otomobilin İngiliz köklerini temsil ederken aynı zamanda otomobile sportif ve teknik bir hava katar. Dikkat çekici tavan spoyleri otomobilin amacının görsel bir ifadesidir ve yan öğelerin geometrisine temiz bir şekilde uyum sağlar.


Ön tasarım ve yan kısımlar gibi otomobilin alçak bölümü çok hassas ve dinamik bir tasarıma sahiptir. Karbon fiber hava kanalları ve rüzgarlıklar optimum konumda yer alır ve dış kenarlardaki iki yağmur farı yağmurlu günlerde yapılan yarışlarda görüş alanını iyileştirir. Arka kısımda alçakta yer alan klasik merkezi çift egzoz çıkışı, John Cooper Works'ün yarışçı genlerini göz alıcı bir etki ile yansıtır.


 

MINI John Cooper Works GP Concept, IAA Cars 2017 Fuarı’nda.


 

Yarış otomobili stilinden esinlenmiş görünümler ile sade iç tasarım.

MINI John Cooper Works GP Concept'in iç tasarımı temel öğelere dönülerek sadeleştirilmiştir. Otomobilin devrilme kafesinde beş noktalı emniyet kemerine sahip, yola yakın seviyede monte edilmiş, vücudu kavrayan koltuklar ve sade şekilde tasarlanmış ön konsol yer alır. Vites, direksiyon üzerindeki kulakçıklar ile değiştirilir. 


İç tasarımın tüm öğeleri tamamen sürücü odaklı olarak tasarlanmıştır. Dijital gösterge paneli ve Head-up Display ile ekran ve kontrol konsepti durumla ilgili eldeki bilgileri doğrudan sürücünün görüş hizasına aktararak sürücünün tamamen yola odaklanmasına olanak sağlar. Sürücü ile otomobil arasındaki etkileşim, MINI'nin karakteristik merkezi göstergesinde yer alan dokunmatik süspansiyon ayarları başta olmak üzere dijitaldir. Dijitalleşmenin bir gereği olarak buradaki ekran şimdi geniş ekran formatındadır. Dijital ve analog özellikler arasında bir köprü oluşturma görevi acil yakıt kesme düğmesi ve Start/Stop düğmesi ile geleneksel MINI düğmelerine bırakılmıştır.



Ağırlık minimizasyonu amacıyla arka koltuk, tavan döşemesi ve geleneksel kapı kaplama panellerinin otomobilde yer almaması dikkat çekicidir. Bunun yerine, devrilme kafesi ve arka bölüm arasındaki yüzeyler, dokulu detaylar ve altıgen desene sahip hafif paneller ile kaplanmıştır. Bu, sade arka kısım ile tasarım açısından daha zengin ön kabin arasında bir geçiş sağlar. Kapılar kumaş kayışlı girintili kapı kolları kullanılarak açılır. Sürücü ve yolcu geleneksel yarış otomobili stilinde devrilme kafesinden dışarı çıkar.


İç tasarım kompakt sportif formlarını dikkat çekici öğeler ve belirgin renk vurguları ile birleştirir. Böylece, bir yarış otomobilinin daha az bilinen estetik yönü ile yüksek kalite seri üretim otomobillerin ayrıcalıklı özellikleri bir araya gelmiştir. Beyaz temel boşluğun arka planına karşı, baş dayamalarında siyah, patina yumuşak deri ve destekler koltukların merkez bölümünde yer alan siyah ve beyaz dokuma kumaş ile sade bir kontrast yaratır. Yeni bir 3D dokuma tekniği şık ve modern bir his yaratırken, kırmızı vurgular ise görsel ifadeyi dışa yansıtır. Parlak, alüminyum takla kafesi de, kapılarda ve ön konsolda siyah 3D baskılı parçalardan net bir şekilde ayrılır ve altıgen çizgilerle hafif şekilde yapılandırılmış kaplama öğesi sportif ve modern görünümü pekiştirir. Metalik Curbside Kırmızı seçili işlevsel bileşenlere bir renk vurgusu katarken, kemer kayışlarında, yazılarda, direksiyonun ve koltukların dikişlerindeki gibi HighSpeed Turuncu tonlarındaki detaylar kırmızıyı tamamlamak üzere ikinci bir vurgu rengi oluşturur. 3D baskı ve 3D dokuma teknikleri ile MINI, konsept otomobilin iç tasarımında alet gerektirmeyen üretim ve kolay kişiselleştirme imkanı sağlayan teknolojiler getiriyor.


 

MINI + yüksek performans + yarış pisti hissi = John Cooper Works.

MINI John Cooper Works GP Concept'in karakteri elli yılı aşan bir motor sporları geçmişi ile tanımlanır. Gerçekten de Klasik Mini, efsanevi spor otomobil tasarımcısı John Cooper tarafından yolda sürüş keyfinin simgesi ve yarışta ve ralli pistinde son derece başarılı bir rakip haline getirildi. Monte Carlo Rallisi'nde üç genel klasmanda birincilik ile 50 yıl önce başlayan motor sporları kariyerinin zirvesine ulaştı. Bugün, John Cooper Works ismi, kalitesini motor sporlarında köklü teknik uzmanlıktan alan ürünler ve modeller ile eş anlamlı hale gelmiş ve geçmişi uzun yıllara dayanan İngiliz premium küçük otomobil ile özdeşleşerek günlük hayatımıza giren motor sporları deneyiminin adı olmuştur.