Çerezleri kullanmamız için izninizi yönetme aracımız geçici olarak çevrimdışı. Bu nedenle, çerez kullanımına izin vermenizi gerektiren bazı işlevler eksik olabilir.
7 MAYIS 2021
MINI ELECTRIC PACESETTER ROMA E-PRIX YARIŞINDA İLK KEZ GÖREV ALDI.
BMW Group tarafından JCW'den ilham alınarak tasarlanan MINI Electric Pacesetter, yeni FIA Formula E Güvenlik Aracı olarak Roma E-Prix yarışında ilk kez görev aldı.
BMW Group, yaklaşık yedi yıl önce gerçekleştirilen ilk yarıştan bu yana ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası ile “Resmi Araç Ortağı” olarak yakın iş birliği içinde çalışıyor. Hafta sonu gerçekleştirilen Roma E-Prix yarışında (ITA), JCW'den ilham alınarak tasarlanan MINI Electric Pacesetter yeni bir FIA Formula E güvenlik aracı olarak pistteki yerini aldı.
Roma. BMW Group, yaklaşık yedi yıl önce gerçekleştirilen ilk yarıştan bu yana ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası ile “Resmi Araç Ortağı” olarak yakın iş birliği içinde çalışıyor. Hafta sonu gerçekleştirilen Roma E-Prix yarışında (ITA), JCW'den ilham alınarak tasarlanan MINI Electric Pacesetter yeni bir FIA Formula E güvenlik aracı olarak pistteki yerini aldı. Tamamen elektrikli bu araç, BMW Motorsport tarafından FIA Formula E güvenlik araçlarına özel gerekliliklere mükemmel uyum sağlaması için yarış teknolojisi kullanılarak tasarlandı. FIA Başkanı Jean Todt ve resmi FIA Formula E güvenlik aracı pilotu Bruno Correia (POR), güvenlik aracıyla yapılan birçok müdahale ile hafta sonu yapılan yarışta alkış topladı.
Todt, konu hakkında şu yorumlarda bulundu: “ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası, en iyi elektrikli yarış serisi olmasının yanı sıra şehir içinde sürdürülebilir ulaşımı teşvik etme konusunda önemli bir rol oynuyor. Yeni resmi güvenlik aracımız MINI Electric Pacesetter buna iyi bir örnek oluşturuyor. Güvenlik, FIA'nın en önemli önceliklerinden biri olduğundan bu kilit rolü üstlenecek bir araç modeli geliştirmek için BMW Group ve Formula E ile iş birliği yaptık. Aracı geçtiğimiz hafta sonu Roma'da test etme fırsatı buldum ve ilk tur beklentileri karşıladı. Bu deneyim bana Mini Cooper ile ralli yarışlarına başladığım zamanlardan güzel anıları hatırlattı.”
Olumsuz hava koşulları ve çeşitli kazaların yaşandığı heyecanlı yarışlar nedeniyle yeni FIA Formula E güvenlik aracı Roma'daki ilk görevinde dört kez piste çağrıldı. Her iki yarış da JCW'den ilham alınarak tasarlanan MINI Electric Pacesetter'ın öncülüğünde başladı ve Cumartesi günü yarış, bitişten kısa bir süre önce yaşanan kazaların ardından güvenlik aracının öncülüğünde sona erdi. Bu olaylar, Correia'ya aracı tanıması için oldukça iyi bir fırsat tanıdı.
Correia, deneyimini şu sözlerle anlattı: “Formula E pistinde araçlara öncülük eden tamamen elektrikli bir araç kullanmak harika. MINI Electric Pacesetter, ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonasının dar sokak etapları için mükemmel. Aracın sürüş karakteri olağanüstü. Ayrıca yarış pistinde kullanım için araçta yapılan modifikasyonlar, örneğin süspansiyon ve fren modifikasyonları sayesinde MINI son derece hızlı ve çevik hale geldi.”
Eski yarış pilotu Correia'nın araçla ilgili olumlu görüşü, JCW'den ilham alınarak tasarlanan MINI Electric Pacesetter'ın benzersiz karakterini tam anlamıyla tanımlar nitelikte. BMW Motorsport, bu kez mevcut bir yol aracını FIA Formula E güvenlik aracına dönüştürmeyi tercih etmedi. Bunun yerine mühendisler, yeni MINI Cooper SE'yi (ortalama yakıt tüketimi: 0,0 litre/100 km; ortalama enerji tüketimi: WLTP bazında 17,6 – 15,2 kWsa/100 km, NEFZ bazında 16,1 – 14,9 kWsa/100 km, ortalama CO2 emisyonu: 0 g/km) temel alarak tamamen yeni bir güvenlik aracı tasarladı.
BMW Motorsport Araç Geliştirme Başkanı Rudolf Dittrich’in konu hakkındaki yorumları şöyle oldu: “Projeye hem güvenlik hem de kullanım açısından bir yarış otomobili tasarlıyormuş gibi yaklaştık ve işe MINI Cooper SE'nin ana gövde yapısıyla başladık. Sürecin sonunda fren gücü, viraj dönme performansı ve çeviklik açısından standartları belirleyen bir araç ortaya çıktı. Bu özellikler, Formula E'nin dar sokak etaplarında büyük önem taşıyor.”
Ana gövde yapısının yanı sıra seri üretim modelinden alınan bir diğer bileşen de motor ve aktarma organları oldu. Bir güvenlik aracının özel gerekliliklerini karşılamak için yalnızca detaylarda yapılan değişikliklerle araç 135 kW güç ve 280 Nm tork sağlıyor. JCW’den ilham alınarak tasarlanan MINI Electric Pacesetter, 0’dan 100 km/saate 6,7 saniyede (seri üretim modeli: 7,3 saniye), 0’dan 60 km/saate 3,6 saniyede (seri üretim modeli: 3,9 saniye) ve 80’den 100 km/saate 4,3 saniyede (seri üretim modeli: 4.6 saniye) ulaşıyor.
Frenler, yapı olarak büyük ölçüde MINI John Cooper Works GP'nin (ortalama yakıt tüketimi: 7,3 litre/100 km, ortalama CO2 emisyonu: 167 g/km) frenleriyle aynı. Yürüyen aksam için temel konsept seri üretim modelinden alındı; ancak çok sayıda bileşen (örneğin, yaylı amortisör sistemi) motor sporlarına özgü özelliklerle değiştirildi. Tamamen yeni özelliklerden biri ise ralli yarışlarından tanıdığımız Kevlar karter koruması. Bu özellik, JCW'den ilham alınarak tasarlanan MINI Electric Pacesetter'ın bataryasını bordür taşları üzerinde ilerlerken koruyor. Lastiklerin boyutu, profili ve kauçuk bileşimi de bir güvenlik aracına uygun olacak şekilde değiştirildi.
Karbon ve CFRP’nin bazıları 3D baskı kullanılarak üretilen belirli gövde modifikasyonlarında tutarlı kullanımı sayesinde BMW Motorsport mühendisleri, seri üretim modeline kıyasla 130 kg civarında hafifleme sağlayarak yaklaşık 1.230 kg yüksüz ağırlık elde etmeyi başardı. Güvenlik aracı, pasif güvenlik için FIA'nın şart koştuğu tüm modülleri içeriyor. Sürücü araç içinde telsiz, GPS, transponder ve aydınlatma sistemi kontrol panelleri gibi gerekli tüm sistemlere sahip.
JCW'den ilham alınarak tasarlanan MINI Electric Pacesetter'ın yanı sıra yarışta kullanım için özel olarak modifiye edilen BMW i8 Roadster güvenlik aracı da (ortalama yakıt tüketimi: 2,0 litre/100 km; ortalama enerji tüketimi: 14,5 kWsa/100 km; ortalama CO2 emisyonu: 46 g/km)* Formula E güvenlik aracı olarak görev almaya devam edecek. Filoda ayrıca “Yarış Direktörü Aracı” olarak BMW i3 (kWsa/100 cinsinden güç tüketimi: 14,6-14,0 (NEDC); 16,6-16,3 (WLTP), km cinsinden elektrikli menzil: 278-283 (WLTP))* modelinin yanı sıra “Sağlık Aracı” ve “Kurtarma Aracı” olarak BMW iX3 (kWsa/100 cinsinden güç tüketimi: 17,8-17,5 (NEDC); 19,0-18,6 (WLTP), km cinsinden elektrikli menzil: 450-458 (WLTP))* yer alıyor.
JCW'den ilham alınarak tasarlanan MINI Electric Pacesetter hakkında daha fazla bilgi almak için buraya tıklayın.